Sunday, November 23, 2008

bukaN DatinG je Haram Tauu..

Lagi satu aku nak cakap,sebelum ni aku ada cakap couple ni haram kan.. for our information, bukan tu je yang haram..orang yag tak dating pon boleh dapat dosa FREE jugak tau.. begini ceritanya@contohnya..
Tak kesah la orang tu dating ke tak, asalkan dia tak jaga muamalah ant bros & sis pon dah bedose..

1st example..

“Alah bro,kitorang bukannye dating pon..kitorang kawan je laa,hujung minggu cenggini la kitorang kuar nak lepaskan stress.” Lokasi yang famous adalah One Utama, Mid Valley, Times Square dan laen2 tempat lepak para remaja sekarang..,kat PUNGGUNG wayang, kat tempat BOLING pon same je..Dalam pada itu kompemlah TERpegang tangan kan, TERtampar menampar dan TERtepuk menepuk kan.. ingat buat mcm tu Tuhan tak marah ke wahai saudara saudari kesayanganku?????

2nd example..

“Alah bro,saya mintak tolong sis nie ajar saya je.. saya betol2 tak faham lecturer ajar td..kami tak buat salah pon, malah sis ni dah buat kebajikan dengan mengajar saya..” tak faham ape yang lecturer ajar eh??bak datang sini,,aku boleh ajarkan.. kalau niat tu betol2 nak belajar, rasanya tak perlulah nak suruh sis tolong ajarkan.. ramai lagi kwn2 lelaki yang tak ada kerja nak buat, cari lah kwn 2 lelaki dulu ye.. lainlah kat kampus tu hanya kamu sorang je student lelaki.. ada excuse la, tu pon tak boleh berdua.. kena berteman jgk, ajak la roommate pi teman kamu yg nak belajar..
Betol ke nak belajar bro??ntah2 suke kt sis tuu..nak nak lagi sis tu lawa+pakai track suit+t-shirt+ mekap ala ala artis hollywud gitu..ape lagi,melilau lah mata bro ni..sis ni plak dok main jeling juling manja dgn bro ni.. Dah hilang semua niat nak nak belajar tadi..syaitan menang lagi!!!yaahoo..

3rd example..

Ada jugak segelintir warga tua/warga emas/taraf YB/taraf Dato’ dan mcm2 taraf lagi lah yang masih hanyut dan terkapai kapai di buai kemewahan + kesenangan dunia yg FANA ini..clubbing,kaki pempuan, kaki minum dan kaki panjang@panjang kaki lari drpd isteri/suami dan kuarga demi mencari keseronokan di luar..astaghfirullahalazim…

2 comments:

Rue Anemone said...

klu msg2 haram tak?

baitee said...

tgk e c msj 2 ap. kalo iany melalaikn ,haram lor ye x ..