Sunday, January 1, 2012

taun baru kah??umor memendekkah??iman mcm roda..

salam..

hmm..last nite.31.12.11..aku g kt ustaz azhar,kt shah alam maya..haha..termelencong kesana..
plan asal nk g dataran merdeka,xpon KLCC..niat dah set dah,nk tgk gelagat2 anak2 muda barisan pembela negara sedang meraikan tahun baru penuh cabaran buat pendakwah2 yg berusaha menarik mereka ke pangkal jalan menggunakan segala jenis cara yg pelbagai..

kwn aku ckp mlm tu saje ad 8 program berasingan..
kt msjd wilayah ad mjls zikir2..ad sorg kwn aku ajak g msjd wilayah tp sunyi sepi je kwn aku tu...aku g ngn kwn lain ke tmpt lain lah pulak..haha..

so..aku pn g la mjls ilmu ustz azhar tuh..janji nk grak 7.30..pas mgrb..tp jnji melayu mcm tu lah..8.10 br boleh grak..hadoiii..kami semua g 6/7 org..xsmpt kira plak bpe org..

pastu kami merempit lah..rempit3, sampai s.alm..sesat ntah kemana mana..pastu terpecah plak..2 biji moto kt depan tinggal kitorang..kitorang pn stop ar tnya brader kt tepi jalan..
interview pnye interview..doirang pn sesak jgk..hahahahaha...ngeng jugek..dahla pijak sarang semut gatal..habis gatal2 kaki eden..chobaan22..

kami pn tggu kawan budak2 sesat td g jmput kitorang, aku xsesat sebenarnya..cumaa..salah jalan jerrr..pastu TERsesat..hahak2..
smpy sana, mjls dah stat..ad sham kamikaze nyanyi ape ntah..x g dkt pn..ramai gler..kami g solat isyak dlu kt msjd negeri tu..salah masuk lorong plak..so,,kena panjat pagar msjd,..haha..nsb bek tmpt tu gelap..pkol, 9.30 ada solat isyak berjemaah..

aku dgn bwk elmet g masuk msjd..mmg nmpk pelik lah sket..elmet org bro..mhl plak tu..ilang mmg aku xmampu gnti la..bek aku pegang..pas solat tu..ada pengumuman,,rupanya ada SYEIKH solat sekali..xtau syeikh dari mana..ramai org2 berjubah2 putih nk g salam n peluk syeikh tu..aku yg biasa2 ni cuba melihat wajah syeikh tu tp apakan daya..xnampak..huhu..

aku pn give up,n g kt ustz azhar semula..ngam2 smpai sesi soal bicara baru bermula..amik seat n layan soalan yg ntah ape2 di tanya yg diluar topik n mendgr jwpn ustz..tp zizan mmg kena bahan habis dgn ustz..kesian gak kt zizan tuh..haha..sape suh wt lawak bodoooo sgt..

11.30..sesi ustz dah tamat.kitorang pn bersiap2 balik..n sambut newyewrr kt ats moto sambil merempit..tkt lewat smpai,kang kena tibai dgn pakgad plak..kitorang lalu kt sunway,,org sesak2 tepi jalan kt snway piramid nk tgk bunga api percikan api neraka..hehe.. xtvt merempit diteruskan tanpa menghiraukan anasir anasir d tepi jalan yg mengajak kami utk menyertai mereka..

lalu FEDERAL HIGHWAY..sampai kt area midvalley..perghh..bunga api lg mantap.. besar2, bunyi kuat2, n diorang pasang kt atas bumbung midvali..mmg best ah tgk firework smbil memandu superbike 110cc..

rempit lagi..area bangsar pn ada fireworks..hmm..ada satu jalan kami lalu tu..jalan dia mmg tinggi..sama level dgn bngunan ..so..mmg nampak semua bunga2 api yg d pasang di seluruh KL..percikan2 api memancar mancar dari bumi dan menembak dada langit lantas menghasilkan pemandangan indah buat semua orang,,apatah lagi buat org yg sedang honeymung dan berromantikus di bawah sinaran lampu neon api..namun kita jangan lupa bahawa disebalik itu semua, kesan api itu jugak akan memanaskan dan menghangatkan lagi suhu bumi kita ini.. org dulu cukup sekadar tido berkain pelikat dan tingkap dibuka..org sekarang sudah maju n guna kipas aircond sbb bumi dah panas..hahakk3..

besh dow scenery mcm tu..org len tgk satu tmpt je...aku dpt tgk semua tmpt..hahaha..cuma aku x amik gmbr sbb aku xda kamera n kamera enset aku xleh amik gmbr mlm2,..nti nampak antu..haha..ustz azhar ckp jgn takut antu..semua tu hantu yg berlakon..antu tu pn makan n minum mcm kita gak lah...dont wory n dont takut2 nk g tandas malam keyyy...


aiseyyymann...hajatnya nk tls sket2 je..ni meleret leret plak..haha..kita sambung rempt td..
ml2 cenggini la si polis yg berkuda putih sibuk mencari makan..bkn polis tp kerajaan sebenarnya..otw balik tu aku rempuh 2 roadblock..satu kt s.alam satu kt highway duke dkt batu cave..kt bt cave tu kwn aku sorang kena saman sbb xda lesen..huhu..cian2..aku pn nyaris kena saman sbb mentol depan aku terbakar time rempit..nsb bek ak ckp xperasan n ada mentol backup..hahaha...mujur2..

moral of d setori ape ek???haha..aku pn xtau..d muka bumi yg terhampar luas ini, di satu2 masa berjuta juta xtvt yg berlaku serentak..ada org bergalak,berenjoy,melompat2,pasang bunga api,merempit,berzikir,berdoa,solat,ingat Tuhan..dan ada jg org yg sedang berduka lara dimana nasib mereka tidak begitu indah seperti kita yg nasib kita terlebih sedikit..

so..dimana kita>>??/ape yg kita buat??sama x nasib kita dgn kwn2 kita??sedara2 kita kt palestin mcm mana???ingatkah kita pd mereka???
hahaha..tepuk dada dan silalah tanya USTAZ AZHAR okeyyy..haha....penat dah mengetip keyboard laptop kecik ni..

soori lah xda gmbr..kalu nk tgk gmbr newyear,,cuba tgk kt GOOGLE PIC yep..banyak kt sana...hahahaha...

babai..salam sayang dari perantau yg jauh merantau tau..tau??tau??...ahaks

No comments: