Sunday, January 1, 2012

aku dan kau..

kau...
aku tengok kau dah tak seperti dulu..
aku tengok kau berubah..
kenapa dengan aku..

kaulah..
dulu..kau ceria,
dulu..kau selalu pergi ke rumah ALLAH..
dulu..kau selalu senyum..
kenapa dengan kau wahai kau??

kau..kau ada masalah ke??
aku tak ada masalah pun..
dah tu??kenapa kau??

aku tengok sekarang kau..
kau sudah lain..
kau selalu menyendiri..
kau selalu bermuram durja..
kau..kelibat kau di masjid sudah jarang dijumpai..
kau dan kau dan kau..

engkaulah..
aku bukan berubah wahai kau..
aku cuma..cuma..
hatiku tak tenang..
fikiran aku selalu kusut..

aku..aku selalu lalai..
aku selalu buat dosa..
aku selalu langgar janji seolah aku ini........
aku rasa teruk..
aku tak tahu mana harus aku mengadu...
aku rasa diriku tersisih dan diasingkan..

aku.. pasti kau ada masalah..
kau..itu hanyalah mainan emosi kau yang selalu dicucuk oleh mainan si iblis..
kau yang membuatkan kau rasa tersisih..

kenapa kau??
entahlah..aku pun kurang mengerti masalah aku..
aku tak tahu masalah aku..
aku seperti berada di awan awangan yang mengkhayalkan..
aku rasa hubungan aku dengan ILAHI semakin renggang..
boleh kau tolong aku??
kaulah..boleh kau tolong aku??

kau..
kau tengoklah pemakaian aku..
kau tengoklah diriku ini betul betul..
dengan jeans dan t-shirt menjadi pakaian rasmiku..
dengan rambut panjangku..
kau ada nampak tak kemuliaan padaku??
kau rasa ada ke orang suka dengan keadaan aku macam ni??
kau rasa kalau aku menyintai insan yang sempurna,adakah dia akan menerimaku seadanya kau??

kau kenapa??
Allah tak tengok semua tu kau..
kau tahu tak..
Allah tengok apa yang tersirat di balik isi hatikau..
hanya itu..hanya..
kau jangan risau tentang pandangan orang lain..
kau jangan risau pemakaian kau..

iya..mungkin orang lain nampak jelik dengan kau..
tapi kau..
kau utamakanlah diri kau dahulu..
kau selesakanlah hatimu dahulu sebelum selesakan hati orang lain..
kau baikilah dahulu hubungan kau dengan Sang Pencipta dahulu..
kemudian kau akan rasa nikmatnya..
tentang hatimu yang dicuri itu..
kau serahkan padaNya..
Dia sudah pilih untukkau apa yang terbaik untuk kau..

aku tak mampu menolongmu wahai kau..
aku hanya mampu menasihati kau..
aku tahu dan kau pun tahu yang kau sudah tahu cara untuk memperbaikinya..
aku tahu dan yakin kau mampu melakukannya..
aku cuma mampu..
cuma aku mampu berdoa untuk kau wahai kau..

wahai kau yang aku sayangi..
aku doakan kau dapat menjadi insan yang kamil..
aku doakan agar kau mulia di sisi ALLAH..


haha..ape yang aku cuba sampaikan ini??aku pun pening dengan ayt2 tuh..ahahah..
mengarut betol..

aku tulis ni based on the situation that happen in every single person i guess..betol ke??maybe lah kau..
tak pon..maybe the chronicle of life of a fisherman maybe..gardener maybe..engineer maybe, lecturer maybe, postman maybe..ahaks..
bateri nok abih doh ehhh..hmm...huhuuu..

k lah deer..jaana..

banyakkan selawat..pesanan dari sahabatku yang selalu ditekankan tatkala tiap kali ketemu..

GANBATTE KUDASAI...

No comments: