Wednesday, November 30, 2011

cerita kedai kopi..episod 1..[tak boleh masuk gear,kete rosak]

hai kucar lanar..
lepak2 kat kedai kopi byk jgk paedah yg dapat lau pandai memanfaatkannya..
hmm..cuti2 satu mlaaysia aritu dpt la 2,3 cerita nk buat modal dalam belog nih..

how to start eh..cite ni agak 18++ la kot..ahhaha...pandai2 jer ko kucar..
xdalah..giniee..
i heard some conversation at kedai kopi recently..

okey..watak2 utama nya adalah..
1.ustaz
2.kak nab-waiter(nama samaran)
3.cikgu S..

watak sampingan ialah aku laa weiii..ahahha..sbb aku yg pasang telinga dari jauh2..

one day..
ustaz g minum2 n makan,then dy bungkus nasi satu bungkus..
sebelum2 ni ustaz ni selalu buat benda yg sama jgk..
minum,makan,bungkus..minum, makan, bungkus..

then sambil2 mkn tu borak la sket2 kan..
kak nab tnya ustaz..
ustaz ni selalu bungkus nasi ni untuk sapa naa??
ni utk isteri saya, beliau sakit, sakit buah pinggang, agak kronik dah isteri saya..

oooo000..melopong kak nab..mcm mana keadaan beliau ustaz??kak nab nak tau lagi.

mcm tu lah kak nab, bini saya tu, nk solat pn susah sbb sakit sgt bila bergerak..kesian sy tengok..selalu kena g cuci buah pinggang dia..huk3..ustaz wt sedey(aku tmbah je ni)
ni sy beli ni sbb dia xboleh gerak sgt..nk masak pn payah

tugas isteri ialah menyediakan keperluan suami zahir dan batin

pah ustaz..malam malam mcm mana??ustaz tido dgn sapo??tak boleh masuk gear keto ko ustaz??kak nab mencelah.. agak kasaq na kak nab tanya,,hohoho

hmm..nok masuk gear guane, keto punoh(means kete rosak)..haha..balas ustaz..

sienyooooo ustaz..pah kalau rasa nok naik kete jugak..ustaz buat mcm mana??..sebok betollah kak nab ni..hahaha..

sayo puasa la kak nabbb...xleh naik kete dah skang,..kesian kt bini saya menderita sakit dia..lama dah dia sakit..

wowwww...tergamam aku dengor..ustaz yg penyabar..i salute u lah ustaz..
kak nab tambah..ustaz xnk cari kereta baru ke(means bini baru..ohooo)??
mana boleh tahan puasa sokmo ni ustaz..hhaha..demmm...aku plak yg tensen dgr citer ustaz..

cikgu S yg dr tadi membatu mula mengeluarkan suara emasnya..
ustaz kawen jela senyap2..senang citer..haha...bgs jgk tu..aku bermonolog..
ustaz me-reply...sy kesian kt bini bena ni..tggulah,tgklah mcm mano nati..selagi saya bulih tahan,sy tahan...huaaaaaa...aku terkedu..

hmm..moral of the skodeng dengar cerita..
makanan kita sehari hari sebenarnya merupakan faktor kita cepat sakit.

Nabi Muhammad(SAW) pernah cakap.."penyakit datang dari perut"..seingat aku mcm tu la lebih kurang..

aku pn xtau mcm mana nk tulis..mayonis,sos,kicap,budu,kentang goreng,sup-gearbox, MSG(AJINOMOTOyamashitakbanyak penyakitkatanya) DLL..semua tu makanan yg kita suka kan???..op koslah suker derrr..

tp mknn ni jugek lah yg bagi kite semua2 penyakit tu kan..
mmber aku salu ckp(irsyad n mirul).."makan bila kenyang, berhenti bila kenyang"..
ehhh..salah3.."MAKAN BILA LAPAQ,BERHENTI SEBELUM KENYANG"..
haaa...bawuu betoi naa...

nk tambah sket..aku suka pisang,cempedak,durian,jambu,nenas dll lg buah2 tempatammm..hahahahahahhaaaa

kita kalau boleh kan..nak sgt2 badan kita sehat sampai kita tua dan mati..sama sama la kita minta dari yg Maha Esa..aminnn..so...makanan tu jaga yerr,..lagi satu..

EXERCISE REGULARLY..!!!..that will make our body fittt..dan perot x menggeleber mcm kucar lanar..tp syahir zainal dah fittt okeyyy..ahahahhaha..poyos d situ..

hmm..lg satu..ni aku tujukan khas buat member aku yg sorang tu..
mmg payah nk tdo awl..salu tdo pkol 4pagi..hai kawan..
badan kita perlu rehat dan waktu rehat plg terbaik adalah waktu mlm..

ketika kita tidur..bermula 12am..lau xsilap aku..organ2 badan kita mula memulakan recovery process..stat from, hati,jantung,pankreas,dll n lastly perut(berakhir time subuh)..so.kalau kita x tdo time tu..organ2 kita nk recovery akan terbantu..toksin2 pn mendap sbb semalam xcukup tdo..(my instinct but thats logic)..hahaha..

k la...aku nk pre-reg plak ni..menaip sambil2 tgu masa prereg..ahahaha...cramp bontot sudah...

k la sayang..abe nok off meta(ckp kt kucing okeyy)..hahahaha..

masa makin suntuk buatku..johnny sudah tanya bila nak kawen ni..hak3...nonsense lah ko johnny..aku xda calon..nk suk mak carikkan..

damm..jaana..sayoNAYAAAaku..
take care of ur health...tata



2 comments:

qirhsan said...

knab 2 sungguh gatal... haha... awat jer xckp terus terang yg dia dah jatuh cinta kat ustaz 2... hahaha.... yeah... i also salute that ustaz!!!...
2 main sayang2 kat kucing mn?? kucing betina or kucing jantan... hahahha... lalalalalalala.... :DDDDD

faaizz d. zul said...

hailah~