Friday, October 14, 2011

UDANG UDANGAN dan kefobia an..hahaha

ni lah dia my besfren Abqari

Sebut pasal udang ni kn..hohohooo..aku mmg fobia beb..selama hidup ak 22 thn ni..pergh..ak XPNH mkn udang face to face..ahaha..lau kuah tomyam bekas udang tu adalh sket2..

Aku pn xtau knapa..sebna nye aku takut nk try..sbb aku tkt aku alergik dgn udang..other reason is aku geli dgn kaki udang yg kecik2 n halus2..hahaha...mmg bongek btl mindset aku sblm ni..ketam pn sama..ak xpnh mkn jgk sblm ni.. sbb aku tgk ketam ni..hmm..xda nafsu nk mkn..semua tulang jer..mana ada isi ketam ni..tu mindset aku utk ketam..haha..lau udg ak tkt alergik n geli kaki udg..ahaha..sotong pn sama..aku tgk sotong yg org potong2 n goreng kt kdai tu..sekali tgk cm “tiub basikal” jer..mesti liat nk kunyah sotong ni..haha..ni mindset utk sutunnn..hahaha

Dlm fmly aku,aku sorng je xmkn seafood..adk2 aku,umi,abah aku semua pulun jer seafudd..hhohoo

Mmg lau aku cte kt kwn2,,kompem aku kena gelak ah..kuno giler aku xmkn seafudddd.. aku suka mkn daging lembu..wohaa..sdp..manis2..

BUT,BUT,BUT,...tapiii..semuanya berubah selepas raya 2011 aritu..huuu..

Aku dah berani mkn udang, sotong,ketam..hahaha...

Meh nk cte..begini kisahnya..cti pnjg aritu aku keje kat KB MALL..so..mmg ramai ah ak dpt kwn baru kan.. rata rata semuanya bdk blaja U..semua part time..then dalam ramai2 tu adalah sorang bro ni..mula2 kenal gitu2 je sbb duduk kt level lain2..lepak2 time mkn jelah..pastu bulan pose tu..ak ngn dia keje tmpat sama dlm butik BLUE JEANS..

mamat ni nama Abqari Hafiz..mamat ni mmg stylo ah ak tgk..bukan stylo mcm K-POP ok..dressing mantap,kemas je (i praised u ni Qori..hahaha), pastu brended plak tu..pastu main Vespa..pergh...mmg sama ah citarasa ngn ak..Cuma ak xmampu main vespa sbb xda duit..duit kena ready lah kalau nk pakai vespa..

So..aku pn kwn la ngn mamat ni..makin lama makin kamceng, mcm BFF plok..mmg berdua je pegi mana2 pn..g tandas,g buang sampah, g ofis,g mkn, g solat,solat lak gilir2 jd imam tuu..hahaha..so..selama kami keje tu mmg btl2 jd kamceng lah..

No need further explaination kot..haha..


bdk koyaaa..hahahaa..

So..dalam bulan pose tu,kami2 geng2 part time ni mmg sakan ah buka pose.. bkak kt pizza, kfc, mcD, padang bas, restoran n plg kerap bkak dgn air mineral n roti PACIFIC kB mAll..ahaha..

Ada skali tu kitorang g bkak kt restoran kt luar tu..aku order telur bungkus, bdk2 ni order tOMyAM..ak xtaw plak dlm tomyam gong tu ada udang byk ekorr..so..terpaksolah aku mkn tomyam jgk sbb teluq bungkuih aku diorang sebat sekali..

sekali xcukup lauk daa..ak nk mkn udang xreti..xpnh sentuh kott..aku xmo mkn udang sbnanya..takut la terr...kang xpasal2 merah2 muka..Kori suh ak mkn gak, dia paksa aku mkn udg tu..memandangkan dia besfren aku..aku beranikan diri mencuba dgn syarat dia tlg bukak udang sbb ak geli..haha

Aku pn mintak lah my besfren tlg bukakkan udang tu..ak xtgk pn Kori bukak udang tu..geliii...ahahhaah..

Then dy letak secubit daging putih dlm pinggan aku..aku amik trus sumbat dlm mulut..

Aikkk!!!..aku nk udang, bkn ayam la Korii....mati2 dia ckp tu udang..siyes aku xcaye dowhh..aku pn suh Kori kopek udang skali lg..aku suh dia amek udang baru yg blm bogel lg..haha..aku tgk dia bukak step by step..ak siap amik pic lg..hahaha..then aku try mkn udang lg..siyes aku xcye rasa dia..sdp siottttttttt..mcm daging ayam lak...pas balik tu, xda tanda aku alergik, xda rasa2 gatal muka pn..ALHAMDULILLAH..ALLAH mau bg aku peluang utk rasa nikmat makan udang..

Haa..tu sal udang..ketam aku try mkn time Group Binding kt Malaya Steamboat aritu..semua jenis makanan aku pulun..udang,ketam then serba serbi yg celup2 tu ak try..sdp2..byr murah mmg sdp bila mkn..lau duit sndri kompem jd xsdp..haha..mana taknya..rm25 sekepala..boleh mkn 3hari kt hostel tuuu..hahahahaa..

Conclusion nye ialah udang rasa mcm ayam tp lg manis rasanya..ketam lak mcm rasa ikan bersaiz besar..mcm ikan tuna kot....Alhamdulillah..ak dah boleh mkn semuanya..dan dah TAK GELI DGN UDANG,KETAM N SUTUN DAHHH..hahaha...

aku xphm sgt dgn motif aku tulis ni..sorilah..kalau xsampai maksud tu..buat2 sampailah..haha.

aku kebosanan sebna ni..lgpn lama x update dairi rumah maya aku nih..


kena paksa kopek udang..hak3..pdn muka
bukak lg.bukakkkkk..bukaaakk Kori...!!
mat bujang butik
muka lapaq ja
baloh berebut udang
ni kt malaya setimbut ni..
caya x??caya x?? udangg..haha


#*%#%..hahha..sekian sahaja berita dari radio 24..junpa lagi...sayonara..
sayonara...jaana
..
...
....
....
.....
.......kaki dan badanku kaku tatkala pertama kali melihatmu berdiri dihadapanku buat julung julung kalinya..hatiku cemas andai aku terbuat silap dihadapanmu....
.......
......
.....
....
...
..

3 comments:

qirhsan said...

seronok baca yang ni.... hehehe... semua orang mesti ader benda yang dia xsuka... tp bila dah mencuba sekali pasti susah utk berhenti menyukainya... hehe.... oklah... you're so lucky... u can change your mind to those things... i still cant change my mind to things called "daging" except for "daging ayam"... hehe.. :)

qirhsan said...

congratulation to u!!!... lastly u did it!!.... :D

LOvE SeEkEr said...

thanks "qirhsan"..haha..
btw..kte pnh kwn ker??
hehee